Geschiedenis

Een waargebeurd jongensboek

Het verhaal van Buena Vida Supercar Verhuur is voor een groot deel het verhaal van Danny Vijverberg. Een Westlandse jongen met wereldse dromen. Dromen die uit zijn gekomen. Maar makkelijk ging het niet. Een verhaal dat je moet lezen of bekijken!

Een waargebeurd jongensboek

Het verhaal van Buena Vida Supercar Verhuur is voor een groot deel het verhaal van Danny Vijverberg. Een Westlandse jongen met wereldse dromen. Dromen die uit zijn gekomen. Maar makkelijk ging het niet. Een verhaal dat je moet lezen!

Jong geleerd

Danny werd geboren als zoon van een echte tuindersfamilie. In de Chrysanten. Al met 9 maanden kruipt ie niets liever dan achter het stuur van de BMW van zijn vader. Een 7-serie uit de jaren ’80. Lekker autootje spelen. Achterop de fiets bij moeders speurt hij naar auto’s. Hij kent ze allemaal. 

Rode Ferrari’s tekenen

Al snel begint Danny auto’s te tekenen. Altijd rode Ferrari’s Testarossa. En hij raakt gehypnotiseerd door de snelle auto’s op tv en in films. De witte Ferrari Testarossa in Miami Vice en de zwarte zelfrijdende Pontiac Trans Am, K.I.T.T. uit Knight Rider. Opa en Oma hebben geen kind aan hem bij het oppassen. Hij verslindt alle video’s. Als volwassene vindt ie ‘Cars’ geweldig. Wie niet? Voor Danny zijn auto’s levende wezens. Met een karakter.

Jonge Danny Vijverberg

Winnaarsmentaliteit

‘Gewoon’ is voor Danny niet goed genoeg. Hij wil de beste zijn en het mooiste hebben. Op z’n 8e ziet hij op school een blitse rode mountainbike; hij wil een fiets voor z’n verjaardag. Die krijgt hij; maar het is een ‘normale’ stadsfiets. Danny boos! Maar z’n ouders laten zich niet gek maken. “Wil je iets bijzonders, dan regel je het zelf maar.” Dát is het moment waarop het zaadje van z’n handelsgeest wordt geplant. 

Geld verdienen blijkt leuk!

Rond z’n 11e verhuizen z’n vader en oom hun bedrijf naar een nieuw kassencomplex in De Lier. Danny scharrelt er graag rond. De kassenbouwer biedt hem voor de gein een tientje voor het opruimen van een ‘kap’ (een stuk van de kas). Danny doet al snel 5 kappen en neemt op een zaterdag € 50 ,– mee naar huis. Z’n eerste Ferrari-schaalmodel van Bburago is daar. Een Testarossa. Rood natuurlijk. Ja, dat ‘verdienen’ is wel heel interessant!

Van rubberboot naar speedboot en via brommers naar auto’s

Danny heeft het goed, maar z’n ouders houden niet van fratsen. Hij heeft een rubberbootje, maar ziet dat een aantal jongens in hippe, nieuwe speedbootjes over het water scheren. Da’s cool! Maar een nieuwe? Z’n ouders zien em aankomen. In de kas verdient ie een 2e hands bootje bij elkaar, gaat naar de bouwmarkt, koopt verf en maakt z’n eigen versie van een strakke speedboot. Zo kan het ook. Nu nog aan de aandacht van z’n vader ontsnappen, want varen met je vrienden is leuker dan helpen in de Chrysanten. Dan komt het brommer-tijdperk. Danny leert hoe hij een oude, lelijke Puch met wat aandacht en nieuwe onderdelen kan omtoveren tot een blikvanger van jewelste. Leuk en het levert flink wat op. Da’s een leuk spelletje! Maar na de nodige brommers is het eindelijk tijd voor een rijbewijs en… auto’s.

Oude Rode Ferrari Buena Vida

 Eindelijk, het rijbewijs!

Danny haalt het in 10 dagen. Hij mag eindelijk rijden. In z’n familie bevinden zich meer serieuze auto’s. Een Opel Senator, een Opel Monza. Het is ook de periode van de Fast & Furious-reeks. Er komt een BMW 320 met een M-pakket, die ook nog wordt opgevoerd. Zo volgen er nog wat ‘projectjes’.

De eerste Ferrari! 

Op z’n 25e rijdt Danny een best bijzondere Chevrolet Corvette Z06. Maar die Ferrari hè? Het blijft kriebelen. In Amersfoort staat een ‘buitenkans’. Een rode Ferrari 348TS. Dit moet em worden! Danny ruilt de Z06 in en de nuchtere Westlanders zien vanaf dat moment een jonge gozer met een vuurrode Ferrari 348TS tussen hun kassen cruisen. 

Maar dan dat onderhoud…

Z’n vader wil er weinig van weten, want een Westlander hoort helemaal niet in zo’n ‘patserbak’. “Doe maar gewoon, da’s al gek zat.” Al snel blijkt waarom de Ferrari zo betaalbaar was. Onderhoud. Althans, het gebrek eraan. Nee, het onderhoud van een Ferrari is geen feestje. Koppeling, spruitstukken, uitlaten, riemen en spanrollen kosten veel geld. Bij pa en ma hoeft Danny niet aan te kloppen.  

Dus dat was even jammer. Danny lost het probleem op handig op. Wat nou als z’n vrienden ook met de TS op stap kunnen? “Als we het gebruik delen, kunnen we ook de kosten delen!” En zo gaat dat een tijd. Maar… de liefde gaat eruit. Het is en blijft elke keer wat. Hij kan de auto inruilen voor een Ferrari 355 Spider. 

Het begin van Buena Vida Supercar Verhuur

Maar dan staat er bij Wiggers Mastercars, een dealer van exclusieve auto’s, een bloedstollende Ferrari 360 Modena Spider in consignatie. Danny heeft het budget niet helemaal. Maar Marcel Wiggers gelooft in de drive en visie van Danny en gunt hem de auto. Nu moet je weten dat het huren van een Ferrari in ons land op dat moment in de kinderschoenen staat. Danny komt in contact met een klein online platform. Hierop bieden bezitters van een Ferrari, hun bolide aan voor verhuur.

De meeste auto’s zijn al ouder. Plots is daar Danny Vijverberg met een bloedrode 360 Modena Spider! De nieuwste op de website en zelfs een cabrio. Het levert hem verreweg de meeste leads op van alle aanvragen. Logisch, want de Spider is veel exclusiever en biedt veel meer beleving dan z’n gesloten familieleden. Dit smaakt naar meer. Zo komt er een Maserati Quattroporte bij en bouwt Danny keihard verder aan z’n netwerk. 

Chocomel

Dan belt multinational Nutricia. Ze willen de 360 Modena voor een commercial. Probleempje, hij is niet Chocomel-geel. “Heb je geen gele?”. “Nee, maar dan wrappen we deze toch?” De commercial is een succes. Bekijk het verhaal over de Ferrari – Chocomel taxi hier maar eens. 

Buena Vida goes fulltime

Danny wil echt aan de slag met z’n grote passie. Z’n hart ligt nu eenmaal bij de auto’s. Hij neemt een zware beslissing: weg uit de Chrysantenkwekerij van z’n vader en oom. Hij wil fulltime gaan voor z’n droom met Buena Vida Supercar Verhuur. Natuurlijk staat pa niet te juichen. Maar hij snapt Danny ook. Zelf heeft hij zijn droom, beroepsartiest worden, ooit opgegeven. Moet Danny dat nu ook? Nee, hij moet z’n hart maar volgen.

Buena Vida vestigt zich in De Lier

Langzaam groeit het bijzondere wagenpark. Cabrio’s Ferrari 360, Maserati, Porsche en een klassieke Pontiac GTO. Maar ook een Lamborghini Gallardo en een Aston Martin. Bij Van Essen in De Lier kan hij ze neerzetten. Maar er moet toch een eigen plekkie komen. Dat lukt in 2015. Hij koopt van z’n gespaarde geld een eigen ruimte op Leehove in De Lier. Buena Vida gaat goed. De McLaren 570S en Ferrari 458 Spider komen in het programma.

Hard werken

Supercar verhuur vraagt toewijding en kan stressvol zijn. Je kostbare kapitaal moet elke keer maar weer in goede staat terugkomen. Niks gaat vanzelf. Het is gaaf en bevredigend: klanten blij maken met een waanzinnige beleving. Maar Danny werkt weken van soms 100 uur. Dat houdt geen mens vol. Maar goede vriend Ferry zegt z’n vaste baan bij VW op en stapt vol in het Buena Vida avontuur. Danny kan bijtanken en tijd investeren in nieuwe partnerships. 

Hard werken

Supercar verhuur vraagt toewijding en kan stressvol zijn. Je kostbare kapitaal moet elke keer maar weer in goede staat terugkomen. Niks gaat vanzelf. Het is gaaf en bevredigend: klanten blij maken met een waanzinnige beleving. Maar Danny werkt weken van soms 100 uur. Dat houdt geen mens vol. Maar goede vriend Ferry zegt z’n vaste baan bij VW op en stapt vol in het Buena Vida avontuur. Danny kan bijtanken en tijd investeren in nieuwe partnerships. 

Partners

Zo heeft PON als importeur van Lamborghini wel interesse om hun gele Aventador S aan Buena Vida te leveren. Prima reclame voor het merk. En Louwman Exclusive, importeur van McLaren ziet ook wel wat in een partnerschap. Een samenwerking die intensiveert en al jaren succesvol is. Zo zijn er ook samenwerkingen met andere verhuurders, maar Buena Vida streeft deze tegelijkertijd wel voorbij.

De snelle groei van Buena Vida.

Focus en aandacht zijn de succesfactoren in deze branche. Anders red je het niet. De marges zijn dun, de risico’s hoog. Je sluit bijvoorbeeld niet ‘even’ een allrisk verzekering af op een huur-Ferrari. Reden waarom Buena Vida eisen stelt aan haar klanten. In theorie kan weliswaar iedereen een Supercar huren, maar niet iedereen krijgt em ook zomaar mee. Onverantwoorde bestuurders kunnen in no-time aan andere weggebruikers, omstanders, zichzelf, de supercar en daarmee aan Buena Vida, flinke schade toebrengen.

Dat het businessmodel pittig is, blijkt als een andere aanbieder failliet gaat. Buena Vida kan hun Mercedes AMG GTR en Ferrari FF aan het assortiment toevoegen.

Danny Buena Vida

Naar Maassluis

Buena Vida groeit als kool. Het bedrijf blijft intensief aandacht vragen. Vriend Ferry kan het niet langer bolwerken in combinatie met z’n gezinsleven en gaat terug in loondienst. Maar ondertussen staat de volgende uitdaging voor de deur. Het wordt te krap in De Lier en uitbreiden op deze locatie geeft veel haken en ogen. 

De Elektraweg in Maassluis komt in beeld. Een ex-garagebedrijf. Twee grote verdiepingen voor showroom, ontvangst en kantoren. Royale werk-en wasplaats. Kortom een ideaal pand. Maar groot…! “Is het niet té?” Danny slaapt er onrustig over. Maar z’n droom, visie, ondernemerschap en de morele steun van z’n ouders geven de doorslag. Hij gaat ervoor. 

Het team van Buena Vida

Danny begrijpt al een tijdje dat de stormachtige groei meer vraagt om succesvol te blijven. Een bedrijfsleider voor de dagelijkse operations is een must. In Stanley Martir vindt Danny een enthousiaste en betrouwbare steunpilaar. Stanley wordt geholpen door Silvan Spoor die de auto’s poetst en optisch laat shinen. Vrouw Charmaine Pas neemt de PR en de bouw van de website op zich en Ismaël Hersisia coördineert de marketing en positionering online verder. Carina van der Steeg komt erbij. Zij regelt het officemanagement en fungeert als gastvrouw om bezoekers en klanten een fijn welkom te bezorgen.

Buena Vida team

De toekomst van Buena Vida Supercar Verhuur

Die is eigenlijk al begonnen. Huren is het nieuwe kopen. Steeds meer liefhebbers zien het voordeel om elke keer in een andere, nieuwe en perfect onderhouden Supercar te kunnen stappen. Soms hebben ze er nog één naast van zichzelf. Wetgeving en elektrificatie maken dat echte Supercars zeldzaam worden.

Buena Vida Supercar Verhuur biedt de oplossing voor een hele grote groep diehard autofanaten. Daaronder vallen ook de ondernemers die graag zakelijk willen huren en wat ruimte hebben op de Balans. Voor hen is de huur van een supercar extra interessant. Zij kunnen met de Buena Vida Rittenkaart deze huur boeken als operational lease, zonder bijtelling. Met de Rittenkaart hebben zij wel de lusten, maar niet de lasten.

Hypercars

Maar er is nog een markt die eigenlijk niemand goed weet te bedienen. De exclusieve markt van Hypercars. De vrijwel onbereikbare auto’s voor de rijksten der aarde. Of auto’s, zo zeldzaam, dat je ze vrijwel nooit op de openbare weg zal zien. 

Nu Buena Vida Supercar Verhuur strak draait, kan Danny z’n aandacht verleggen naar dit absolute topsegment. In een nieuw bedrijf waar je auto’s huurt als de Lamborghini Aventador S, de Ford GT40 en, jawel, de Bugatti Veyron. En daar komen meer exoten bij!

Ergens trekt Danny de grens. Er komen géén elektrische auto’s. Hij heeft er niets mee en ze passen daarmee niet in de missie en focus van het bedrijf. “En dan moet je het dus gewoon niet doen!” 

Bezoek onze showroom

Bezoek onze gave showroom. Maak een afspraak met onze adviseur en geniet van onze koffie. Leg je wensen vrijblijvend voor en ga met heel veel voorpret naar huis. Tot gauw! 

Wil jij ook jouw supcercar droom waarmaken?

Klik op boek een experience.