Veelgestelde vragen

Als je een supercar huurt, ga je met een aardig kapitaal de weg op. Niks om zenuwachtig over te zijn, maar uit ervaring weten we inmiddels dat huurders een aantal praktische vragen hebben, die ze nog even rustig willen nalezen. Daarom hebben we ze voor je op een rijtje gezet.

Rijden

Als je een supercar huurt, ga je met een aardig kapitaal de weg op. Niks om zenuwachtig over te zijn, maar uit ervaring weten we inmiddels dat huurders een aantal praktische vragen hebben, die ze nog even rustig willen nalezen. Daarom hebben we ze voor je opgeschreven op deze pagina.
Hoe hard mag ik rijden?
De gevraagde snelheid. Dat geldt ook voor de kans op verlies van het Eigen Risico-bedrag van de supercar.
In Nederland is het bovendien druk op de weg. Gevaar voor anderen en voor jezelf is reëel. Bij snelheden boven de 200 km/h krijgen wij een melding. We nemen dan contact op voor één waarschuwing. Overschrijd je deze snelheid opnieuw, dan laten we de supercar op afstand veilig tot stilstand komen. We beëindigen dan per direct de huurperiode en houden de borg definitief in.
Mag ik de auto wassen?
Je mag de supercar niet zelf wassen, ook niet in een wasstraat. De auto is zorgvuldig met een zogenaamde ‘keramische coating’ als lakbescherming behandeld. We gebruiken hier speciaal op afgestemde reinigingsproducten voor. Wil je de auto toch wassen,, neem dan even contact met ons op.
Vanaf welke leeftijd kan ik een supercar huren?
Dit kan bij Buena Vida Supercar Verhuur vanaf 18 jaar, met een geldig rijbewijs. Bij het huren vragen we je om 2 legitimaties. Een geldig identiteitsbewijs of paspoort en je rijbewijs.
Kan ik zomaar in een supercar rijden?
Dit kan je zeker niet. Voordat je aan de huurperiode begint krijg je van ons een uitgebreide instructie. Deze uitleg geven we aan élke bestuurder van de gekozen supercar! Dus ook als er meerdere bestuurders met verzekering zijn opgegeven, laten we de supercar pas vrij rijden als elke bestuurder bekwaam is bevonden. Kom dus op tijd!

Contract

Als je een supercar huurt, ga je met een aardig kapitaal de weg op. Niks om zenuwachtig over te zijn, maar uit ervaring weten we inmiddels dat huurders een aantal praktische vragen hebben, die ze nog even rustig willen nalezen. Daarom hebben we ze voor je opgeschreven op deze pagina.
Wanneer kan ik mijn borg terug verwachten?
Heb je de auto voor gebruik in NL gehuurd, dan is dit al na 2 weken. Ben je naar het buitenland gegaan, dan is dit 6 weken. Binnen die termijn kunnen er bijvoorbeeld nog boetes binnenkomen, die we verrekenen. Mocht je na 2 of 6 weken nog niet je borg hebben ontvangen stuur een reminder naar [email protected]
Wat is het eigen risico bij schade?
Het eigen risico bij onze supercars is maximaal 10.000 euro. Dit maximum geldt alleen als de juiste verzekering bij ons is afgesloten. Die staat altijd op naam van de bestuurder. Deze moet dus aantoonbaar ook de bestuurder zijn geweest bij het ontstaan van de schade.
Wanneer ben ik als huurder niet verzekerd?
Als huurder ben je niet verzekerd:
– Als er iemand in de auto rijdt die niet in het contract is aangemerkt als bestuurder en dus geen verzekering bij ons heeft afgesloten;
– Indien er drank of drugs zijn gebruikt door de bestuurder, ook als deze als bestuurder in het contract staat en een verzekering bij ons heeft afgesloten;
– Bij roekeloos rijgedrag; dat zijn een snelheid van 50 km/h hoger dan de toegestane snelheid en/of klachten door omgeving en/of politie.
Mag ik de supercar in de nacht houden?
Ja, dit kan als je meerdere dagen achtereen huurt en als je de supercar veilig kunt stallen. Veilig is op een afgesloten, eigen terrein of in een loods/garage. Je mag de supercar níet achterlaten op of in een openbare (parkeer)gelegenheid.
Wanneer verlies ik (een deel van) mijn borg?
De borg is een middel om kleine schades, extra kilometers en brandstof te verrekenen. Zien of horen wij dat iemand anders de supercar bestuurt dan op het contract verzekerd is opgenomen, dan houden wij de borg in z’n geheel als boete in. Dus ook als er daarbij geen schade is.
Hoe werkt een reservering en is deze bindend?
Indien je akkoord gaat met de vrijblijvende offerte, de prijs en onze Algemene Voorwaarden, dan is de reservering na 24 uur definitief. Je kunt dus tot uiterlijk 24 uur na onze bevestiging gratis annuleren. Annuleer je later dan 24 uur, dan hanteren wij annuleringskosten. Die zijn procentueel op basis van de hoeveelheid dagen tot de huurdatum. Voor ons wordt de tijd immers steeds korter om een nieuwe huurder te krijgen?
Wat als ik plotseling de datum wil verzetten?
Om die datum om te zetten, rekenen wij éénmalig 25% omzetkosten.
Is de haal- en/of brengservice altijd mogelijk?
Jazeker! Deze is altijd mogelijk, hiervoor hebben wij vaste tarieven:
– Brengen of halen, starttarief inclusief op-/afladen: 50 euro;
– Gereden kilometers Maassluis – naar de locatie of andersom: 2 euro per kilometer.
De schone supercar komt keurig op tijd en vaak iets eerder aan op locatie. Daar vullen we dan het huurcontract in en ontvang je de instructie. Zo kun je vanuit elke plek in Europa vertrekken in de gewenste supercar.
Hoe bereken ik de totaalprijs?
Huur:
– Huurprijs per uur of dagdeel, dag en avond of 24 uur;
– Verzekering voor de bestuurder op basis van leeftijd en uitgifte land van rijbewijs;
– Voor 1 auto kunnen meerdere bestuurders worden aangemeld en verzekerd;
– Er zijn standaard 250 kilometers inbegrepen bij elke huur. Wil je meer, dan berekenen we daarvoor de kilometerprijs van de betreffende supercar.
– Vooraf extra kilometers kopen kan ook. Daarvoor hebben we pakketten per 24 uur of kies je voor onze rittenkaart.
Borg:
– De borgsom is altijd gelijk aan de daghuurprijs van de auto binnen NL;
– Huur je langer dan een dag, dan gelden de borgsommen zoals vermeld bij ‘vakanties’ en ‘shortlease’.
De totale huursom en de borgsom worden altijd apart van elkaar gefactureerd.
Is gratis annuleren mogelijk?
Gratis annuleren is alleen mogelijk als de weersomstandigheden zodanig zijn dat je niet verantwoord met een supercar de weg op kunt. Dit is bij ijzel, hagel of sneeuw. Regen, waardoor je bijvoorbeeld tijdelijk niet met een open dak kunt rijden, is géén reden voor gratis annuleren!
Kan Buena Vida mijn huur van een supercar annuleren?
Ja, maar dit doen we dan ook echt niet zomaar. Als de supercar bijvoorbeeld een mankement heeft, dan kunnen we niet anders. Je hebt dan recht op volledige terugbetaling van je reservering, maar je kan ook een andere supercar kiezen.
Kan ik de supercar ook huren of reserveren voor iemand anders?
Ja dit kan zeker! Bij aanvang van de huur moet de ‘verraste’ persoon dan wel aanwezig zijn mét geldig rijbewijs en een geldig paspoort of geldige identiteitskaart. Deze bestuurder moet ook aan de overige gegevens voldoen, zoals deze bij de reservering zijn doorgegeven.
Wat gebeurt er als ik de supercar later inlever dan afgesproken is in het contract?
Hier is Buena Vida strikt in. Dit is ook nodig vanwege vervolgafspraken. De auto wordt altijd nagekeken en moet er weer spik en span bijstaan voor de nieuwe huurder.
Daarom hanteren we de regel dat we 100 euro per kwartier tijdsoverschrijding berekenen. Het bedrag verrekenen we met de borgsom.
Ben je ook nog na 0.00 uur in de avond, dan komt er automatisch ook een verzekering bij voor de volgende dag.
Komen er nog andere kosten bij een boete?

Bij het rijden van een boete rekenen wij €50 administratiekosten. Rij dus voorzichtig!